Pagina's

dinsdag 29 mei 2012

Groen | Roze | Blauw

De laatste keren dat ik glaskralen aan het branden was had ik wel even genoeg van donkerblauw, zwart en grijs. Ik wilde eigenlijk wel iets met mijn andere kleurtjes doen. Dit is het resultaat:


Ik kon het niet laten om toch iets met blauw te doen. Al is dit blauw natuurlijk veel feller dan mijn standaard donkerblauw!


Een kleur waar ik eigenlijk nooit mee werk en waar ik eigenlijk ook niet zo gek op ben. Toch vind ik deze kleurcombinatie best geslaagd. Misschien toch iets meer met groen gaan werken. 


En last but not least: roze. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er een kraal mee gemaakt heb, wat vooral komt doordat ik de kleur niet fijn vind werken. Verbrandt heel snel, is heel "stijf" en moeilijk onder controle te houden. Dat is ook te zien aan de vorm van de kraal. Hij is niet echt mooi rond en heeft een tuutje aan de bovenkant. Toch vind ik hem wel mooi. Het was voor mij de eerste keer met raised flowers en vind het effect erg leuk. Daar komen er zeker meer van!

Dit was het weer. Ik wil me met glaskralen nu meer gaan richten op de wat moeilijkere kralen en technieken. Zo wil ik graag een paar technieken onder de knie krijgen. Uiteraard zal ik hier tonen wat ik allemaal geleerd heb!

Liefs, Fernanne

2 opmerkingen: