Pagina's

donderdag 20 januari 2011

Verrassingsbericht: Keramiek beschilderen!

Begin oktober hebben mijn zusje I en ik op een kinderfeestjesmarkt geholpen bij De Pottenbakster. Als dank voor de hulp  mochten we een keer keramiek komen beschilderen. In de eerste week van de kerstvakantie was het dan zover. Eerst het keramiek uitkiezen (ik heb een melkbeker en een kommetje) en daarna de eerste laag erop schilderen. Als er drie lagen opzitten, moet je het andere glazuur verdunnen en met zeep vermengen. Hier blaas je bellen van waarin je je beker (of natuurlijk een bord, kommetje enz.) als het ware inlegt. Dan krijg je het volgende resultaat:

Leuk detail: de bellen aan de
 binnenkant van het kommetje

De buitenkant is Antiek Wit met grijze en 
zwarte bellen. De binnenkant is roze.

Natuurlijk mijn eigen initialen erop! :-D
 Het handige van dit keramiek is dat het gewoon in de vaatwasser kan en het er niet afslijt (het bewijs: mijn zusje heeft een keer met een kinderfeestje een bordje beschilderd (ongeveer 1,5 jaar geleden) en gebruikt hem bijna dagelijks. De print zit er nog perfect op). De Pottenbakster is daarom ook zeer geschikt voor leuke en originele kinderfeestjes. Kijk hiervoor op haar site: http://www.depottenbakster.nl/.

Bedankt voor de gezellige avond! De spulletjes zijn al volop in gebruik!

Liefs, Fernanne

1 opmerking: