Pagina's

woensdag 5 januari 2011

Kralen, ringen, cupcakes en 2011

Het eerste bericht van dit jaar! Voor iedereen een gezond, gelukkig en natuurlijk een creatief 2011!

Vorige week maandag kon ik een middagje branden. Het was een productief middagje. In totaal heb ik ongeveer 10 dingen kunnen maken. Natuurlijk zitten er ook een paar proefkraaltjes bij die ik hier niet laat zien (ik ben nogal slordig met proefkraaltjes. Ik word al geholpen daarmee;)). Het zijn gewone kralen, een cupcake en 2 ringen.


Deze ring is gemaakt met een speciale stempel die eenzijdig is.
 Daardoor kun je hem heel goed op de
ring duwen en krijg je dit leuke patroon.

De eerste keer met groen gewerkt! Het resultaat
vind ik best grappig. Hij is een beetje driehoekig door de
hoeveelheid glas die ik aan de zijkanten heb opgezet.

Bij deze kraal heb ik eerst een grijze basis gemaakt en
daar overheen een laagje 'bubbeltjesglas' (seeded).

Dit vind ik zelf hele leuke kralen. Helaas is de frit een beetje verbrand waardoor
er zwarte vlekken in zitten. Ik heb eerst een beetje blauw glas op gezet en daar overheen transparant.
 Ik heb het glas niet rondgemaakt, maar eerst door een beste
hoeveelheid frit gerold. Daarna heb ik hem rondgemaakt waardoor je
wel een heel leuk effect in de kraal krijgt.

Dit is mijn allereerste cupcake. Opzich ben ik er best tevreden mee,
maar hij kan absoluut beter ;). Helaas is het blauwe glas een beetje verbrand maar
dat gebeurt vaker bij dit glas (ook weer iets bijgeleerd).

Natuurlijk on ik het niet laten om met roze te werken. Dit zijn 2 transparant roze kralen.
Bij de linkse heb ik er wit en ivoor overheen gedaan. Daarna heb ik er gaatjes in geprikt en met
roze gevuld voor de luchtbel. De rechtse is weer een bloemenkraal.
Ik vind vooral de rechtse erg goed gelukt.

Dit is net zoals de roze reen gewone bloemenkraal met grijs transparant, wit en zwart.
Het zwarte is door de warmte ook een beetje transparant geworden waardoor het soms
paars lijkt (eigenlijk is zwart ook heel donker paars)

Deze ring is een namaak van mijn eigen zwarte. Alleen is deze beter gelukt
 qua vorm. Helaas zat er een scheurtje in en is hij in 2 stukken gebroken. Jammer...

Ik ga nog even genieten van de laatste dagen vakantie en schrijf weer als er nieuwe kralen zijn!

Liefs, Fernanne

1 opmerking:

  1. Fernanne! Zo te zien en te lezen ben je weer aardig creatief bezig geweest. Mooie resultaten!
    Natuurlijk voor jouw ook een heeel gelukkig nieuwjaar.

    xxxxx'

    BeantwoordenVerwijderen