Pagina's

donderdag 16 december 2010

Lentil

Omdat O in november jarig was, heb ik voor haar een lentil gemaakt. Een lentil is een grote, plattere kraal die je maakt door middel van een stempel. Ik had al wel eens een kleintje gemaakt (met veel moeite moet ik erbij zeggen) dus het was wel spannend hoe de grote zou worden. Vol goede moed ging ik aan de slag. Glas opzetten, meten, weer glas opzetten, meten, glas bijzetten... en ga zo nog maar even door. Ik begon met een nieuwe glasstaaf van 33 cm waarvan ik er op het einde nog ongeveer 10 cm van had. Het resultaat is, vind ik, wel erg mooi geworden. Met een zelfgetrokken stringer heb ik geprobeerd om streepjes op de kraal te zetten, alleen krulden ze op. Dit heb ik toen maar op de hele bovenkant gedaan. Op de andere kant heb ik met een speciale stempel er een figuurtje in gemaakt en er nog stippen bijgezet. Nu zijn jullie vast benieuwd naar het resultaat. Kijk hieronder maar!




Ik vind hem zelf best goed gelukt. Het is niet mijn favoriet om te maken, maar het resultaat is super.

Liefs, Fernanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten